메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제24권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
159 - 182 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Charlotte Smith’s Elegiac Sonnets (1784) marked a turning point in the revival of the sonnet in the late eighteenth century. Returning to the formal and stylistic characteristics of the sonnet that she adapts from the Italian sonnet’s medieval originator, Petrarch, Smith blends aesthetic and formal features of the elegy with the sonnet in her works. Sonnets typically feature feminine figures of desire causing frustration, even depression, for the poet-lover; the bleaker emotions expressed by sonneteers in their works cohere with the melancholic tones of the elegy, a poetic form commemorating the dead. Both sonnets and elegies deal with pain and loss, and Smith heightens the feelings between the speaker and muse, especially in the sonnets she adapts from Petrarch. Smith’s revival of the sonnet form allowed her to explore the darker moods, tones, and tensions of frustrated same-sex desire. Smith’s literary hybridity in the Elegiac Sonnets advances her aesthetic of suffering, which influenced her choice of these forms. Smith wanted, above all, to establish a new discourse focused on pain: suffering as art. This article considers the aesthetic of suffering in Smith’s treatment of same-sex desire in the new hybrid form.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0