메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학페미니즘학회 영미문학페미니즘 영미문학페미니즘 제23권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
147 - 170 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Thelma and Louise (dir. Ridley Scott, 1991) incorporates the conventions of various film genres. This paper especially concentrates on the elements of the Western in this film. The Western has iconic status in American film culture and is a quintessentially male genre. It is the model for all the later male action genres, some of which are known to have contributed to building America’s national image. Thelma and Louise, however, featuring two female outlaws, subverts the convention of the Western, and provides an insight into the constructed nature of the myth behind the traditional Western hero. At the same time, it prevents spectators from identifying with the female protagonists, who are imperfect and merely “perform” masculinity. By subverting the familiar genre and creating unfamiliar spectatorship, this film implicitly critiques the male-centeredness of the popular American film genre and its roles in disseminating dominant ideologies through the identification process.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0