메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국로렌스학회 D. H. 로렌스 연구 D. H. 로렌스 연구 제16권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
141 - 154 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Faced with the crisis of literary studies and the declining reputation of D. H. Lawrence worldwide, this essay examines where the significance of D. H. Lawrence studies lies now by historicizing Lawrence studies, and, based on the historical perspective thus gained, proposes a new approach to literary education using one of his novels. Particular attention is paid to the nineteen fifties, the period of prosperity and disillusionment for the British people, when Lawrence was eulogized for his integrated mode of thinking, and when the then-emerging New Left also advocated the merits of integrated thinking, in the face of the power politics of the Cold War controlled by the logic of instrumental reason. The importance of integrated thinking remains the same in this age of utilitarianism, scientism and professionalism. It must, therefore, be conveyed to future generations, and we can do so using Lawrence's writings. For that purpose, I organized a week-long educational experiment at Keio University in August 2007, using Lady Chatterley's Lover as the principal text. The latter half of the essay is devoted to a discussion of this successful experiment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0