메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제36권 제2호
발행연도
2010.1
수록면
289 - 315 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purposes of the present study were to review objective data about vocabularies contained in graded readers for primary school students through corpus-based analysis, and to examine the relation between vocabularies in graded readers and those in primary school English textbooks. In this study, a selection of total of 78 books was used to analyze the vocabularies by using WordSmith Tools 5.0. Moreover this study conducted a survey in a primary school by having 5th grade students in a class read seven graded readers for one week. The result of this study was as follows; The graded readers contained more diversity in vocabulary than primary school English textbooks and students in a class had different levels in their English abilities. Therefore, it is necessary to reflect both the vocabulary level of reading materials and the level of students when teachers select a reading material to improve their students’ English ability effectively. (Chung-Ang University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (39)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0