메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.7 Number.2
발행연도
2007.6
수록면
211 - 238 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the present study was to analyze the reading section of the English textbooks that are used in secondary education in Korea. Using the textbook analysis method, the study investigated the reading materials and activities presented in the English textbooks for the 2nd and 3rd grades of middle school and the 1st and 2nd grades of high school. For the analysis, the reading passages were examined for their topics, forms, and level of difficulties. Reading activities were investigated and divided by pre-during- and post-reading activities. Results showed a variety of topics of reading passages in each grade level, moving from general to more specific topics as the grade goes up. Regarding the forms, exposition and narration were found to be the major forms used in the textbooks. The study also found a wider gap in the level of difficulty between the textbooks for 3rd grade in middle school and 1st grade in high school, measured by the vocabulary and sentence structures used in the reading passages. Reading activities were found to be concentrated mostly in the post-reading stage. Implications for textbook development are suggested.

목차

1. 서론
2. 이론적 고찰과 선행연구
3. 연구 방법
4. 분석 결과 및 토의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-740-014914636