메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제34권 제4호
발행연도
2008.1
수록면
215 - 236 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main purpose of this paper is to review the issues related to the national curriculum and instructional practices for teaching written English in elementary schools and to suggest directions for the development of the elementary English curriculum. The paper first reviews and analyzes the theories and previous studies related to written English instruction. It also examines other countries’ elementary level foreign language curriculums. Based on these reviews and analyses, it is suggested that written language instruction should be introduced into the primary English curriculum at Grade 3 simultaneously with spoken language instruction. Furthermore, the contents and teaching approaches of written English curriculum should be changed to support students’ cognitive and linguistic development and to connect with the middle school English education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0