메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제35권 제3호
발행연도
2009.1
수록면
249 - 276 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study includes 1) what is Korean EFL learners’ beliefs about English learning?; 2) what are the overall language learning strategies used by EFL Korean learners?; 3) what are the relationships between the learners’ beliefs and their choices of language learning strategies? To investigate these research questions, three methods were administrated to 92 Korean university students, the background information questionnaire, Horwitz’(1988) Beliefs About Language Learning Inventory(BALLI) and Korean version of Oxford’s(1990) Strategy Inventory for Language Learning(SILL). Given the statistical analysis on the five categories of the BALLI, Korean university students were reported to have the strong motivation and expectations. With regards to the use of language learning strategies, the overall profile of the language learning strategy was the medium use and compensation strategy was most frequently used.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0