메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제15호
발행연도
2004.1
수록면
355 - 376 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine play's feature discovered in process of fairy tale reading and to present contents of fairy tale reading instruction.A child grows into new subject through discovering a new world and understanding the world. The goal of children's literature reading must be not to analyze, interpret and criticize literature but to enjoy reading literature. Reading literature is a play that children enjoy. If a play have a feature of serious and creative activity, it is necessary to teach children how to read literature as a play. This study focus on children's growth in reading a fairy tale as a play. while reading a fairy tale, a child can build up narrative identity. A play in reading a fairy tale come out interesting in text, process satisfied desire of a child's reader through text and self-satisfaction of a child.Because the children is the subject in reading education of a fairy tale, we consider child's stance and standpoint. And we must make an effort them to be able to join in voluntary and active reading.Key Words

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0