메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문학교육학회 문학교육학 문학교육학 제14호
발행연도
2004.1
수록면
275 - 304 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper has intention to reveal the necessity of recalling desire of narrative in writing story. Without the summon, writing must be pressure machine. This studying is written with Gyeongsang national university students in fourth year during one month(2004. April). In order to take out the desire, interior dialogue and experimental narrative strategies are used. For the former, we made several group and talked collectively. Each student experienced liminality of self, so they could bring success of interior dialogue. For the latter, the spectrum of narrative strategies. Left of the spectrum, so called traditional narrative strategies are composed. Right of that, experimental strategies are deposited. Students made a choice what is called postmodern technique such as noncausality of episode, open closure, polyphonic character, fantastic chronotope, multiple narrater, the second point of view, and so on.This writing enabled students make new stories never thought in the past, and the desire of narrative, I believe, is posted in their mind like guerilla.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0