메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국화법학회 화법연구 화법연구 제41호
발행연도
2018.1
수록면
85 - 116 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to provide a theoretical framework for the validation of KSL speaking assessment using the argument-based approach. As outline of the model for the validation process, the argument-based approach to validity as presented by Michael Kane was evaluated. The argument-based approach provides a framework for test score interpretation; its use is supported by appropriate and validated evidence. Based on Kane’s test validation approach, which constructed the claim and assumption of inferential processes, the argument-based approach described the assessment validation procedure into interpretive argument and validity argument. The validation of KSL speaking assessment using the argument-based approach was designed to support claims on the intended purposes of the assessment. This study presented each model of interpretive argument related to KSL speaking assessment for summative and high-stakes proficiency assessments.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0