메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
세계음악학회 음악과 문화 음악과 문화 제36호
발행연도
2017.1
수록면
93 - 125 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to survey students’ satisfactions and accomplishments after they learned a piece by two different instructional types in class piano. The first group learned a piece in a group lesson, but the second learned the same piece in a private lesson. As the results of this study, the students, who learned a piece in the group lesson of the class piano, practiced it with more positive goals, such as a healthy practice, than the students in the private lesson. According to the evaluations for students’ performance by three specialists in piano, the students in group lesson got more excellent results for musical expressions, articulations, and performance skills than the students in private lesson. Above all, 87.1 percent of the university students and 72.8 percent of the middle school students showed positive satisfactions about the class piano which was taught by the group instruction, and they wanted to retake the class piano.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0