메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국스포츠정책과학원 체육과학연구 체육과학연구 제20권 제4호
발행연도
2009.1
수록면
885 - 899 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to understand the experiential meaning of Blended Learning in students' perspective and look for the value by developing the model of Blended Learning and applying it to the field of PE. The participants consist of 412 students in third grade of B middle school in I city, and the study was conducted by gathering and analyzing participant observation data, interview data, focus group interview data, field notes, web documents, and final reports. Qualitative approach was applied for the study, and an action study was conducted in concrete and the self-circulation process of reflective practice was gone through. In the result of the study, the participants' experiential meaning of Blended Learning was categorized into four themes : positive interaction, self-regulated learning, positive emotion, and efficiency of learning. The result of this study can be used as a basic data to manage Blended Learning and there are implications for the future direction of Blended Learning and program development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0