메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
고려대학교 법학연구원 고려법학 고려법학 제53호
발행연도
2009.1
수록면
1 - 35 (35page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As korean law school was founded in 2009, there are more serious discussion about the instructional methods of jurisprudence than ever before. This article mainly discusses about the direction for improvement of legal education in law school. First, this article starts from two fundamental characteristics of jurisprudence, namely theoretical directivity and practical directivity. The fact that jurisprudence has these two characteristics simultaneously means that knowledge of legal theory and legal practice should be integrated altogether. Second, we take a general view of six different instructional methods, which have used in american law school: Lecture, Case Method, Interactive Case Analysis, Problem Method, Legal Writing, and Legal Clinic. Finally, this article tries to devise the ways to integrate both theory and practice in actual legal instruction based on previous discussion. Legal theory and legal practice can not only be differentiated from each other, but also be inter-penetrated. Eventually “practice-directional instruction of legal theoretical knowledge” and “theoretical-directional instruction of legal practical knowledge” can be realized especially by knowledge of basic law and special law.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0