메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
서강대학교 언어정보연구소 언어와 정보사회 언어와 정보사회 제33권
발행연도
2018.1
수록면
345 - 380 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates whether advanced Korean-speaking learners can successfully acquire the relevant properties of English plural marking. Based on the cross-linguistic differences between Korean and English, we characterize three kinds of L2 learning tasks that native Korean speakers would face: count-mass distinction obligatoriness, and delinking specificity. In order to examine if these properties for the correct use of English plurals can be acquired, three types of tasks-an elicitation task, grammar task, and preference task-are given to 38 adult L1-Korean L2-English learners at advanced levels and 19 native English speakers. The overall findings from the three tasks indicate that the complete acquisition of English plurals is delayed to the advanced level. Even advanced learners had difficulty with various aspects of English plural marking, but we would say that it is not unattainable since we found some learners who performed in a target-like way.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0