메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현장과학교육학회 현장과학교육 현장과학교육 제9권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
30 - 49 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A spreadsheet is utilized to teach the spatial meaning of spherical coordinates to lower-division undergraduate students. It is designed for chemistry lab class and consists as fellows; elaborate the spherical coordinates related prior knowledge of learners, connect the prior knowledge to spherical coordinates, reflect and integrate knowledge using various position dependent functions such as atomic orbitals. To complete the procedure, it is required to construct graphs with coordinate elements, perform calculations using mathematical relationships, organize data through tables and graphs, transform 2D graphs to 3D figures, interpret and describe the findings. The designed activities were applied to 12 undergraduate students and we analyzed worksheets, post-test results and 5 volunteers' interviews. It is expected to practice the activities that are essential for doing chemistry as well as to understand spherical coordinates. In addition, students will learn how to engage functions, array and chart of a spreadsheet to their learning.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0