메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제30권 제4호
발행연도
2017.1
수록면
419 - 440 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to examine and compare the use of a standard textbook with the use of target language culture materials on student classroom motivation. Seven participants out of a class of 35 Korean university EFL students volunteered to participate in this study. This was a class in the skill of reading in English and met once a week for two hours, with one hour devoted to use of the textbook and another hour to studying cultural materials. These students engaged in interviews, diary entries, and were subjects of observation during one semester. Observation sheets were used to record students' on-task behavior, and also their overall class motivation as they used the textbook and the cultural materials, which consisted of three Hemingway short stories. Findings indicated five of the students were positively motivated to learn by the stories, and two students indicated a preference for the textbook. This study concludes with a discussion of classroom implications and study limitations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0