메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제27권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
"Motivation is a variable that has been most frequently studied among affective factors in L2education. While a group of studies on Korean EFL learners’ motivation examines theapplicability of L2 motivation theories and models, originally proposed for ESL learners (e.g.,Gardner’s [1985] socio-educational theory), to Korean EFL learners, few studies look into whattakes place in Korean EFL learners’ motivation from a temporal perspective. Analyzing surveydata from a total of 830 Korean high school students (enrolled in 2012) through exploratoryfactor analysis, we investigate the underlying dimensions of students’ motivation in learningEnglish. Five factors emerge from the students’ responses: (1) Globality (living or working inthe target language society and communicating with people around the world), (2) Students’taste (students’ predilection for the target language and their language teacher), (3) English as alingua franca, (4) Futurity (students’ life during and after college), and (5) Schooling (students’current high school life)."

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0