메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국고전르네상스영문학회 고전 르네상스 영문학 고전 르네상스 영문학 제24권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
187 - 211 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article compares the way that Lanyer and Jonson genderize the images of an oak tree in their respective country house poem, “Description of Cooke-ham” and “To Penshurst,” exploring the implications in their genderizations. Lanyer locates the tree in the center of her praise of Countess of Cumberland in her poem. Lanyer intimately associates the oak tree with the Countess, feminizing the apparently masculine oak tree and evoking its ancient mythical femininity, creative power and wisdom, which had been lost in the transitional process from matriarchal society to patriarchal society. Thus the oak tree becomes a mythical source for Lanyer’s praise and defence of women in “Description of Cooke-ham.” By comparison, Jonson uses oak trees to establish an ideal community which he studiously constructs in “To Penshurst.” The first oak tree in the poem is a symbol of patrilineal succession in the Sidney family. The second oak tree is associated with the Lady of the family, preserving its ancient femininity. However its femininity serves to keep the order of the androcentric community in Penshurst. Both poets use the oak tree as a strategic tool for praising their own patrons. Interestingly, the two poets’ gender seems to be reflected in their gendered outlooks on the oak tree.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0