메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정보현 (공주대학교)
저널정보
범태평양응용언어학회 Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 제19권 제2호
발행연도
2015.12
수록면
75 - 88 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reports on the perception of Korean EFL learners toward feedback types on their written errors. The survey was administered using an adopted questionnaire from previous studies (Ishii 2011; Leki, 1991). This further allows a comparison of Korean EFL learners` attitudes with the responses to an identical questionnaire by Japanese EFL learners and ESL students in North America. The Collected data were analyzed based of the response frequencies that Korean EFL learners react in favor of direct feedback to their written work, and yet they show little tolerance for simply marking the error without explanation or no feedback. In addition, these preferences are found to be different from Japanese EFL learners and ESL students. Possible explanations for Japanese EFL learners and ESL students. Possible explanations for the results were given with reference to the theoretical constructs of SLA.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0