메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제19권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
11 - 33 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Better understanding of the factors that affect EFL learners’ satisfaction and continued use of e-learning could offer supports for better implementation of such a strategic initiative. This study develops a comprehensive structural equation model that captures most causal factors related to EFL learners’ satisfaction and continued use of e-learning. The proposed model incorporates learner factors (attitude toward using technology, computer self-efficacy, and outcome expectation) as well as environmental factors (content flexibility, content quality, and support) and their impact on EFL e-learners’ satisfaction which in turn leads to continuous use of e-learning. The survey participants comprised public and private secondary school students (Grades 10 to 12) in South Korea. The analysis provides a structural equation model with acceptable statistical fits and with many significant causal relationships. The results demonstrate significant links between satisfaction with e-learning and various factors as well as continuous use of e-learning. The study findings have implications for English educators.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (65)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0