메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제8권 제2호
발행연도
2005.1
수록면
89 - 112 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This case study examines the effectiveness of e-learning curriculum for a college English course at Sookmyung Women's University. The 15-week online English course was designed for non-English major graduate students based on suggested CALL task design principles from the sociocognitive perspective: "content-based," "authentic task-based," and "learner-centered." Data was triangulated from many different sources: students' online participation rate, messages posted on the forum, two exams, and a student survey. The analysis of data supports that the CALL task-based online English curriculum positively influenced the graduate students' English learning. The results are explained both quantitatively (with descriptive statistics) and qualitatively (repeated themes) in three categories: 1) students' participation, 2) language proficiency, and 3)understanding of communicative functions in English.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0