메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제11권 제2호
발행연도
2008.1
수록면
63 - 82 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study reports on young second language (L2) learners' reactions and impressions of online chat based on two case studies. A total of nine children participated in ten synchronous computer-mediated communication (CMC) sessions on Blackboard. Main data sources included the children's electronic texts from the chat room, questionnaires, interview transcripts, essays, and the researcher's field notes. The results showed that the children thought of electronic conversation as fun and interesting because they could freely express and discuss their ideas in the chat room. Among many advantages identified by the participants, it was interesting to note that the children had positive beliefs about CMC's potential in helping them enhance their English skills. Whereas to some the fun of getting to chat online with other friends was an attractive feature, others mentioned social distance caused by online conversation. Seven out of the nine children indicated that they would like to try online chat again if they were given another chance in the future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0