메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제11권 제3호
발행연도
2008.1
수록면
46 - 68 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is designed to investigate Korean speakers’ error patterns in English coda consonant and consonant cluster production, and the effects of a Computer-Assisted Pronunciation Training (CAPT) system. In addition, this study examines the learners’ perception of the CAPT program. For these purposes, this study compares the results of the pretest and those of the posttest after a two-week pronunciation training session using Dr. Speaking. A questionnaire is used to gauge participants’ reactions to the CAPT system. The results showed that in both the pretest and posttest the majority of errors were made when consonant clusters occurred in the coda position, and vowel insertion errors were predominant. Further, participants showed considerable progress in the pronunciation of English coda consonants and consonant clusters after a short-term training program. The participants’ responses to the CAPT system, with respect to the grades and feedback they received, were very positive. These results suggest that a CAPT system providing automatic corrective feedback can be a useful pedagogical tool. However, more individually tailored feedback is needed in place of repetitive and standardized feedback in order to improve the effectiveness of the system.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0