메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제18권 제3호
발행연도
2007.1
수록면
123 - 144 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study is an error analysis of the Chinese learner's language. Using auditory judgement and acoustic materials, I analyzed the phonetic value of the learner’s pronunciation and compared with standard Korean. Learners well recognized liaison rule but did some types of error without realizing. The error types of liaison are following 1) There is lengthening of consonants. Lengthened consonants are recognized fortis or geminate according to the underlying form. 2) Nasals are omitted and adjacent vowels are nasalized. 3) Some consonants are replaced with others especially /s/̉, /s/, /ɾ/. 4) Final consonants of noun are occasionally omitted. The reason of errors are explained by L1 transfer or universal factors.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0