메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제18권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
93 - 114 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims at developing an automated scoring program for assessing Koreanstudents’ English speaking ability. Building on the prototype English speaking automatedscoring program developed in 2012, this study had the following three goals in mind: First, theperformance of the prototype speaking automated scoring program needs to be improved byenhancing the recognition rate of the speech recognition system embedded in the automatedscoring program. Second, the algorithm of the automated scoring program needs to beimproved by refining the existing pool of scoring features. Third, the performance of themodified automated scoring program needs to be validated in order to explore the possibilityof applying the program to the classroom. For this, two different types of algorithms, called theMaximum Entropy (ME) and Multiple Regression (MR), were used to apply the scoringfeatures and analyze the performances of scoring models. The results showed that MR isslightly more efficient and reliable compared with ME. The automated scoring program stillhas a long way to go, but it certainly has a place in speaking assessments especially whenconsidering its potential for not only an assessment tool but also a learning tool for students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0