메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박태준 (한국교육과정평가원) 장재학 (강원대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제9권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
95 - 115 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to seek high school English teachers’ opinions on various issues related to classroom assessment in secondary school in Korea. For the purpose of this study, in-depth interviews were conducted with 21 high school English teachers from across the country. The results of the present study revealed that government’s assessment policies such as College Scholastic Ability Test (CSAT) have tremendous impact on English education at the classroom level. This calls for the need to consider including items directly assessing students’ productive skills (i.e., speaking and writing) in the English section of CSAT, given the expected positive washback effect on classroom practice. Another noteworthy point is that implementing speaking performance assessment in secondary school is considered difficult by many teachers due to some inherent issues associated with scoring students’ speaking performance (e.g., issues of reliability). Based on the results of this study, some suggestions on what needs to done to facilitate communicative English education in secondary school were made.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0