메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최민석 (한국과학기술원) 주재걸 (한국과학기술원) 하민수 (강원대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning Vol.12 No.4
발행연도
2022.12
수록면
567 - 578 (12page)
DOI
https://doi.org/10.31216/BDL.20220034

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In order to enable customized learning using artificial intelligence, a scoring model that can evaluate students' responses is needed. Human-scored data and programming skills training artificial intelligence are required to generate scoring models. When teachers develop scoring models, it is very useful to secure many scoring models that can be used in schools. However, the biggest challenge for teachers to create scoring models is programming skills training artificial intelligence. Thus, in this study, we developed a web-based automatic assessment model generation program that can rapidly generate assessment models using graded descriptive responses using supervised learning, without programming. Web program development was created by dividing an analyzer, classifier, web development, and server for extracting features. By developing an assessment model with actual scored data using the developed program, it was determined that an assessment model is reliable. Using the developed program, teachers can create their assessments using scored data without prior programming experience. In addition, the developed program can be used to strengthen teachers' artificial intelligence capabilities.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0