메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제18권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
59 - 92 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
As the difficulty level of EBS prep books designed for College Scholastic Ability Tests (CSAT)has recently been hotly debated, a new version of CSAT (Engish) has been proposed by thegovernment to reflect the nature of criterion-referenced test. At this juncture, the present studyis intended to investigate the extent to which the overall difficulty level of EBS-CSAT prepbooks appropriately reflects the National Curriculum. In order to achieve this goal, the studyconducts a corpus-based analysis of the linguistic difficulty among High School EnglishTextbooks, EBS-CSAT prep books and CSAT (collected from 2010 to 2013). Overall, theresults revealed that the linguistic difficulty levels of EBS-CSAT prep books (which are similarto CSAT in many respects) are much higher than those of High School Textbooks in terms ofvocabulary, syntactic complexity, coherence, and readability. In order to normalize the level ofdifficulty, EBS prep books are to be developed through more rigorous procedures that abideby the National Curriculum. Finally, employing an item-pool system based on textbooks isproposed as a viable approach to the aforementioned EBS-CSAT issue.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0