메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제31권 제2호
발행연도
2003.1
수록면
139 - 146 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate about current status of field work learning in biology domain in elementary schools and to find some implications. A total of 72 elementary teachers in Busan and Gyungnam districts was involved. In this study, the data was gathered from questionnaire on necessity and actual condition of biology field work learning according to biology content chapters in elementary school science curriculum. The major findings are as follows:1. The number of chapters required field work learning is 11 among total 15 biology chapters.2. Merely 4 chapters among biology ones have high ratio of implement of field work.3. Many teachers recognize the requirement of field work learning if it is suggested on teachers' guide.4. The implement ratio is high on the chapters that is suggested discovery-learning model in their teachers' guide. From the result, we conclude that students' hands on activities with real materials in natural environment must be included in elementary science textbook and preservice and inservice teacher education must be enriched so as to develop their abilities of curriculum reorganization.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0