메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제32권 제2호
발행연도
2004.1
수록면
142 - 157 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study was investigated to identify the consistency between the curricula for pre-service biology teacher education and Test for Biology Teachers' Appointment and to suggest the implication for pre-service biology teachers. The curricula of the department of biology education in eleven college of education, the items of Teachers' Appointment Test from 1999 to 2003 and the curricula for pre-service biology teachers were analyzed. The results of this study showed that the curricula for pre-service biology teachers were not effective and were strongly connected with secondary school biology curricula. Biology Teachers' Appointment Test never did consider the curricula for secondary school pre-service biology teachers. It is suggested that the curricula of the college of education should be standardized appropriately for pre-service biology teachers and should reflect Test for Biology Teachers' Appointment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0