메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제36권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
85 - 94 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine the potential of Teaching Practice Competition to improve instructional practical skills of pre-service biology teachers. Participants of Teaching Practice Competition were 13 pre-service biology teachers. They should make a plan of teaching-learning process, and develope teaching-learning material. And after then, participants should demonstrate a microteaching in class. They can use inducing strategies of learning motivation, and teaching-learning methods and models. They can develope and use creative teaching-learning materials, but they had some trouble to interact with students using questioning-and-replying. Most of participants had positive perception about planning an instruction, and demonstrating a microteaching, and being assessed by in-service biology teacher, school inspector, and professor. They want to know the concrete good and bad points of their instruction, and comments of it. We suggested Teaching Practice Competition as a way to improve instructional practical skills of pre-service biology teachers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0