메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생물교육학회 생물교육 생물교육 제45권 제3호
발행연도
2017.1
수록면
427 - 436 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to compare pre-service science teachers’ perception of practical value of the theory of evolution with American college students. A total of 675 pre-service science teachers (college students) and US college students participated in this study. The ten items on the academic value and the practical value of evolution theory (5-step Likert scale) and I-SEA instrument measuring the level of evolution acceptance were used. As a result, the Korean pre-service science teachers’ perception of the practicality of evolution was lower than that of American college students. In terms of acceptance of evolution, Korean pre-service science teachers showed relatively low acceptance compared to US college students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0