메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한정신약물학회 Clinical Psychopharmacology and Neuroscience Clinical Psychopharmacology and Neuroscience 제14권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
64 - 73 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Objective: This study investigated verbal working memory in college students with traits of attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) using event-related potentials and the 2-back task. Methods: Based on scores on the Adult ADHD Self-Report Scale and Conners’ Adult ADHD Rating Scale, participants were assigned to the normal control (n=28) or ADHD-trait (n=29) group. The 2-back task, which was administered to evaluate working memory, consists of a congruent condition, under which the current stimulus is the same as the one presented two trials earlier, and an incongruent condition, under which the current stimulus is not the same as the one presented two trials earlier. The numbers 1, 2, 3, and 4 were used as stimuli. Results: On the 2-back task, the ADHD-trait group committed significantly more errors in response to congruent stimuli and showed a smaller P300 amplitude than did the control group. Conclusion: These results indicate that college students with ADHD traits have deficits in verbal working memory, possibly due to difficulties in memory updating or attentional allocation.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (62)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0