메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
배지영 (공주대학교) 민수정 (공주대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제10권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
3 - 30 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine connectors in L2 students’ writings of four different genres and to compare with L1 students; writing and expert texts. The study analyzes the use of connectors in L2 students’ writing from 62 participants and compares the results with two corpora of native English students’ writing and published academic papers. This study, therefore, analyzes the use of connectors in Korean L2 students’ writings of four different genres; narrative, comparison, cause-effect, and argumentative essays. The results show that Korean L2 students generally tend to be affected by different genres when they write English essays. The quantitative analysis shows the strong evidence of genre-specific use of individual conjunction. Suggestions were made for using computer corpora in understanding L2 students’ language difficulties and helping them develop communicative and pragmatic competence. The findings also give some pedagogical implications for secondary education that teaching strategies and specific teaching materials including various text genres are necessary to raise L2 students’ genre-specific awareness in L2 writings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0