메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제24권 제1호
발행연도
2017.1
수록면
47 - 65 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to investigate the satisfaction and effectiveness of general English by comparing students' and instructors' perceptions. For the purposes of this study, 323 college students who were taking general English courses participated in the study. 27 native and 22 Korean English instructors also participated in the study. Survey questionnaires and interviews were employed to collect the data. The survey results showed that the students' satisfaction was lower than the instructors', and the Korean English instructors' satisfaction was higher than the native English instructors'. Also, there was a gap between the instructors' expectations and the students' perceived effectiveness. The information from the open-ended questions and interview data was analyzed according to emerging themes and categories to find out strengths and weaknesses of the general English program

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0