메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제25권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
137 - 149 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Previous studies on L2 motivation tended to focus on the relationship between L2 motivation and L2 proficiency. While the prior studies contributed to examining the multifaceted aspects of L2 motivation in relation to its influence on L2 achievement, they showed a distinct lack of the investigation into learner’s motivation in the process of L2 learning. To fill this gap in the literature, the purpose of the present study is to shed light on the relationship between high school students’ motivation in learning English and their persistence of studying English. A total of 176 Korean high school students participate in this study and their data were collected through survey questionnaires. Results show that students with higher motivation tend to stay longer in studying English after they determine to study English to improve their proficiency

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0