메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제25권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
83 - 109 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the effect of the use of concept mapping on Korean college students’ English reading comprehension depending on the text complexity and English proficiency. It also investigates whether or not concept mapping has an effect on reading comprehension test scores according to two different types of test item types(bottom-up items and top-down items). Two hundred one college students(high, middle, low English proficiency groups), who were divided into the control group and the experimental group(concept mapping group), participated in the study and experimental group students only used concept mapping as a top-down reading strategy. One-way ANOVA was employed to analyze the collected data. The results showed that first, the concept mapping strategy had significantly positive influence on English reading comprehension of the complex text. Secondly, there were interactional effects between the concept mapping strategy and English proficiency on English reading comprehension. Lastly, the concept mapping strategy improved the students’ top-down test item scores of the complex text. Pedagogical implications were also presented

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0