메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제25권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
319 - 339 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study examines the pragmatic content in the textbooks which play a primary role in providing language input in EFL classrooms. The exploration focuses particularly on three speech acts(requesting, refusing and apologizing). Two high school English textbooks used in Korea, along with two ELT textbooks written by native writers of English are chosen for the analysis. The ways of presenting speech acts, the amount, as well as which speech act strategies are presented in those textbooks are investigated. The results of the study are generally similar to those of the previous appraisals, which indicated that there is insufficient explicit discussion regarding when and how to use a speech act and which expression would be appropriate in a given situation. Additionally, they are limited in the range of options for expressions presented to the students. The results are discussed and implications of the study are provided.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0