메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
영상영어교육학회 영상영어교육(STEM Journal) 영상영어교육(STEM Journal) 제11권 제1호
발행연도
2010.1
수록면
103 - 128 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Although movies are one of the best teaching materials for English language teaching, it could be said that movies are not well recognized as qualified material for English teaching but, rather, are considered to be an easy tool. At this point, it would be timely to review the underlying learning theories of using movies, and to maximize their use and effectiveness in English teaching. The goal of this document analysis research is to briefly describe the theoretical background and educational basis for using movies. It first examines and identifies the learning principles of movies based on three learning theories: Behaviorism, Cognitivism, and Constructivism. It then draws on the reconstruction of learning process model, compounded with the learning process concepts of Behaviorism, Cognitivism, and Constructivism, which shows the process path and proves the effectiveness of learning through movies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0