메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국자료분석학회 Journal of The Korean Data Analysis Society Journal of The Korean Data Analysis Society 제18권 제4호
발행연도
2016.1
수록면
1,807 - 1,814 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates various factors affecting university course satisfaction of students majoring in Public Administration. Data used in this analysis came from an online student course evaluation website operated by students at Korea University, which is different and separate from the official university course evaluation system. One of the unique features of this evaluation system is that students comment on the grade they received from courses, which enables us to control for ceteris paribus, potential effect of expected or received grade on the course satisfaction. This study used a total of 979 evaluations conducted for major courses offered in the spring and fall semesters of 2015 at the Department of Public Administration in Korea University. Ordinal logistic regression was used to analyze data with Likert-scale questionnaires and other various class characteristics. The primary results are as follows: good grades, a large sense of achievement, and small group classes lead to greater course satisfaction. In contrast, a large number of student in a class, longer class hours, and morning class reduce course satisfaction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0