메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제15권 제4호
발행연도
2018.1
수록면
945 - 958 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Although extensive task-based research has focused on how the manipulation of task complexity affects L2 performance, less attention has been paid to its combined effects with those of L2 proficiency. In this study, 41 Korean learners of English carried out a written task with two levels of task complexity, operationalized as number of elements. Participants were divided into three groups, based on their level of L2 proficiency. Performance was assessed by syntactic complexity, lexical diversity, and accuracy measures. Significant interaction effects between L2 proficiency and task complexity were found on lexical diversity and accuracy measures, especially in the high-proficiency group. Findings are discussed in relation to Robinson’s Cognition Hypothesis and attentional resources available for task performance.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0