메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Katharine Y. Cho (Kyungpook National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제101집
발행연도
2022.6
수록면
131 - 148 (18page)
DOI
10.21296/jls.2022.6.101.131

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated the effects of comprehensive direct feedback on learners’ grammatical accuracy in new writings for two proficiency levels. It also attempted to determine how the feedback affected syntactic complexity and whether there was a trade-off effect between accuracy and complexity. Participants were 17 low proficiency and 17 high proficiency foreign language university learners. All learners took a pre-test, wrote on five new topics and a post-test over a 15 week semester. Results showed that direct feedback helped the high proficiency group develop in accuracy while showing a decline in complexity indicating a trade-off effect, while the low proficiency learners showed a decline in both accuracy and complexity.

목차

1. Introduction
2. Previous studies
3. Methods
4. Results and discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-700-001603735