메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국포르투갈-브라질학회 포르투갈-브라질 연구 포르투갈-브라질 연구 제6권 제2호
발행연도
2009.1
수록면
281 - 312 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to suggest that literacy should be one of the objectives of second language teaching. The proposal is based on New Literacies Studies (Barton 1994; Gee 1990, 2004; Street 1984, 1985) theoretical framework. According to this perspective, literacy, or literacy practices (Street, 1984), is defined as collective practices which are socially and culturally organized (Cole & Scribner, 1981), and which have writing technology as their foundation. First, I define the concept of language use and present the concept of literacy as essential to the development of second language learners’ communicative competence and sociolinguistic proficiency. Relying on previous study (Bortolini, 2006), first I suggest steps for the preparation of didactic material that focus on language use. Next, I present a didactic lesson where the main aim is literacy in the second language. This article concludes that having literacy as a pedagogical objective promotes the language education of more than just language students, but of citizens in general. In the classroom, the study of the target language through activities that focus different social practices encourage students to participate in real contexts of language use (in his/her own society or in a foreign one) in a more autonomous and confident way.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0