메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제34호
발행연도
2015.1
수록면
77 - 98 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to determine whether Korean high school textbooks are authentic in terms of the use of tense and aspect. Textbooks are a major input material for learning foreign languages in school settings. Consequently, for effective learning it is extremely important to provide learners with textbooks that authentically reflect the actual use of a target language. Thus, in this study, we examined Korean English textbooks for their authenticity, focusing on tense and aspect. The frequencies of tense and aspect in Korean high school textbooks were calculated and compared with those of a corpus of current American English, Ame06. Six Korean textbooks with the largest circulation were selected for comparison. First, overall frequencies of (the present and past) tenses and (progressive, perfect, and perfect progressive) aspects were compared. Then, the texts were classified into two categories depending on their types of writing—prose and fiction—and their frequencies of tense and aspect use were compared with those in the same genres in Ame06. The results showed that Korean high school English textbooks adequately reflect the tense and aspect use of native speakers of English in terms of frequency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0