메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제46호
발행연도
2018.1
수록면
511 - 536 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper intends to explore the significance of the film production in Manchuria between 1945 and 1953 in the history of Chinese cinema. After the defeat of the Japanese empire in 1945, the Chinese Communist Party took over the staffs and facilities of the Manchukuo Film Association, which used to be a very important ideological apparatus of the Japanese puppet state Manchukuo, and reorganized it into the Northeast Film Studio in 1946. In Chinese film history, the Northeast Film Studio is regarded as the legitimate heir to the progressive cinematic tradition of China, mediating the Yan’an tradition and the PRC cinema. This paper mainly explores how the legacy of the Manchukuo Film Association shaped the film production of the Northeast Film Studio. I argue that the CCP’s takeover of the Manchukuo Film Association and the cooperation of the latter’s Japanese and Chinese staffs created the conditions under which the PRC’s propaganda film convention was formed in the late 1940s. I also demonstrate how some of the techniques, genres, and themes from the tradition of the Manchukuo Film Association persisted in the films made by the Northeast Film Studio during this period.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0