메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
연세대학교 의과대학 의학교육논단 의학교육논단 제17권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
122 - 130 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study evaluated the meaning of the clinical clerkship through in-depth interviews with students who had experienced a clinical clerkship. The clinical clerkship is one of the most important steps in the curriculum for becoming a doctor. While students perform actual clinical practice, the experience also reinforces a great deal of medical knowledge and competence as a reserve doctor. However, departments that operate inefficiently have caused some problems. Therefore, this study analyzed the data from interviews of 25 students who finished the clinical clerkship in terms of the meaning of the clinical clerkship, the attitude of the students toward work in clinical practice, the attitude of professors toward the clinical clerkship, benefits, and drawbacks. Comments are feedback from a student's experience in the clinical clerkship, and they may be an important resource illuminating the current status of clinical practice. This study also discusses how to run an effective clinical clerkship by checking in with students on the problems they face in clinical practice.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0