메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
이중언어학회 이중언어학 이중언어학 제60호
발행연도
2015.1
수록면
229 - 253 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Reading education for Korean language majors in China is required to motivate and increase the interests of learners, improve reading skills, and allow students to acquire a positive attitude and enthusiasm in reading. In addition, the texts should reflect and share beliefs, knowledge, and values, and allow learners to indirectly experience and further apply them within the everyday communicative context. This can be meaningful as the goals of reading education enable learners to read and transcend in time and space, which in turn, will facilitate the chance to participate in future opportunities of related fields in Korea. Needs analysis was conducted among current Korean major students and students who have graduated with aims of finding implications for developing appropriate texts that reflect the learners’ needs. The reading Textbooks for Korean majors should be equipped with features as follows. Fist of all, it should consist of a wide range of subjects and texts in order to have knowledge and refinement Korean majors must have. In addition, the textbook should deal with not only cultural texts for successful communication in the future workplace, but also the contents concerning politics, economy and society.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0