메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제22호
발행연도
2006.1
수록면
71 - 91 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to determine the level of accuracy of Korean college students’ English in online chats by identifying types and frequencies of the errors shown in the chat scripts. The data were obtained from eight chat scripts produced by 16 college students, who participated in two chat tasks in their English Conversation class. The error analysis reveals that approximately 46% of the total C-units include at least one error and the average number of error per C-unit is 1.7. Such findings suggest that the students experienced significant difficulties in using English in a proper manner. Based on their surface structures, the errors were classified into four categories: omission (27.64%), addition (6.67%), misformation (62.54%), and misordering (3.15%). Further analysis adopting linguistic categories shows that 83.9% of the total errors occur in the areas of inappropriate expression, verbs and verb phrases, articles, incomplete sentences, spelling, singular/plural nouns, and prepositions. The findings suggest that online chats may provide the learners with an opportunity to engage in form-focused learning within the context of meaningful interaction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0