메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제50권 제1호
발행연도
2008.1
수록면
355 - 376 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Despite its popularity and potential in second language acquisition, text-based online chat has an inherent problem to be used for the educational purpose because there is frequent omission of function words during chat. To reduce this problem, the current study employed textual enhancement of the target feature, which is conducted by students along with chat activities. The combination of these two sessions is premised on the belief that by enhancing the target item students can be more aware of and use the target item correctly during the chat session. However, the results showed that input sessions did not motivate students to be aware of determiners, and, accordingly, did not promote the use of them during chat. One possible explanation is that textual enhancement requires the student’s receptive skill, while the script from online chat reflects the student’s productive skill. Therefore, it seems that meta-cognitive awareness during input session is not necessarily transferred to during online chat.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0