메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제22호
발행연도
2006.1
수록면
93 - 113 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Given that written and spoken forms of English are not always corresponding, this paper investigated the influence of the English orthography <c> on its pronunciations in c-spelled words by conducting an experiment, since the English spelling <c> has two different pronunciations [k] and [s]. The results of the experiment showed that most of the participants had a difficulty in producing target [s] in the word groups of <c+e> and <c+i>, as they tended to replace [s] with [k] in these groups of words. Yet, this word-group effect interacted with a positional effect, in that <c+e> words showed a higher error rate in word-initial onset position, even though the overall error rates were highest in word-medial onset position. Further, error patterns were examined by position, and there were more error patterns in medial and final positions than in initial position, although the error rate was not high in final position.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0